Tants
Teater
Performance
Muusika
Tsirkus
Loeng
Film
Video
Diskussioon
K / 19.08 / 20:00
N / 20.08 / 19:00

Kestus: 60`
Pilet: 10/14 EUR kuni 10.08, 12/18 EUR alates 11.08 -> Osta
Video

SAAL Biennaal 2015:
BENJAMIN VERDONCK, PIETER AMPE / CAMPO, Toneelhuis, KVS /Antwerpen-Gent/

WE DON´T SPEAK TO BE UNDERSTOOD
NB! Kanuti Gildi SAALis (Pikk 20)



Benjamin Verdonck ja Pieter Ampe on oma ohvriks valinud Vivaldi "The Four Seasons". Laval aastaajad küll vahelduvad, kuid mitte päris tavapärasel moel. Millist mõju avaldab pidevalt vahelduv ümbrus kahele mehele? Kas nad suudavad muudatuste kiuste kindlalt jalgel püsida või tõmbab kasvav kaos nad keerisesse? Selles vaatemängus on Verdonck ja Ampe ühtaegu nii lavatöölised kui ka kannatajad, nii lauljad kui ka tantsijad. Etenduses "WE DON´T SPEAK TO BE UNDERSTOOD" on "The Four Seasons" muudetud korrapäratuks "kontserdiks", millele järgneb nõiduslik ja lõputuna tunduv epiloog, jättes publiku abitult õhku ahmima

Tantsijat ja koreograafi Pieter Ampet ning kunstnikku ja näitlejat Benjamin Verdoncki ühendab muu hulgas naturaalne jõuline stiil ja armastus komejandi vastu. Koostööd teevad nad juba ammu. Benjamin Verdonck oli Pieter Ampe assistent etenduses "O Feather of Lead", mis oli 2008. aastal tema lõputöö P.A.R.T.S-is. Pieter Ampe oli Benjamin Verdonckile abiks 2012. aastal koos Abke Haringiga loodud etenduse "Song#2" tantsukava loomisel. Nendest kohtumistest kasvas välja soov koos etendus luua. Kuna neil on niivõrd erinev kunstiline taust, võib "WE DON´T SPEAK TO BE UNDERSTOOD" lõppeda kunstiharude konfliktiga, kuid midagi kindlat siin ei ole ...

Pieter Ampele on see juba kolmas kord astuda publiku ette Kanuti Gildi SAALis. Viimati lõbustas ta meid koos kaaslastega 2012. aasta Augusti TantsuFestivalil lavastuses "a coming community". Benjamin Verdonck võitis aga publiku südamed eelmisel Baltoscandal festivalil oma kolmnurklikult minimalistliku tööga "NOTALLWHOWANDERARELOST".
 
kui sul on pea ahjus ja jalad sügavkülmikus, võib su keskmine kehatemperatuur küll ühtlane olla, aga olla on siiski üpris ebamugav (Clive Hamilton - Requiem for a species).

 
Minu arvates ei tegelda absurditeatris sugugi absurdiga, vaid selles absurdes maailmas ellu sisu toomisega (Michael Bennett - Reassessing the Theatre of the Absurd).

 

Benjamin Verdonck on näitleja, kirjanik, kunstnik ja etenduskunstnik. Oma teatritükke esitab ta kas tavapärases auditooriumis või avalikus ruumis, nagu 2000. aastal "Bara/ke" puhul (onn puu otsas keset linna) või ka etenduste "Hirondelle /Dooi Vogeltje / The Great Swallow" (linnupesa ja kõrghoone maast 32 meetri kõrgusel) ning "BOOT" (paat paneelmaja otsas Poolas Szczecinis juulis 2012) puhul.

2009. aastal lavastus Verdoncki "Kalender", kus tema kunstiloomingu tegevustsükkel toimus Antwerpenis avalikus ruumis terve aasta vältel. Etendus sai järje näitusena pealkirjaga "Kalender | valge" Antwerpeni moodsa kunsti muuseumis (MuHKA) ja näidendina "Kalender | must". Aastal 2011 esitles Verdonck oma teost "Handvest voor een actieve medewerking van de podiumkunsten aan een transitie naar rechtvaardige duurzaamheid" (manifest lavakunstide ühiseks üleminekuks jätkusuutlikkusele).

Samal aastal valmis Benjamin Verdoncki järgmine lavateos "Disisit", mille kohta kirjutas Stijn Dierckx ajalehes De Morgen, et „Vaatemäng on algusest lõpuni lummav, see on üles ehitatud nagu lapse mäng. Viimase vindini ülepaisutatud. Soovitan kindlasti." Hooajal 2012-2013 lõi ta koos Abke Haringiga etenduse "Song#2", mille kohta Tuur Devens kirjutas, et "Tegemist on rituaalse kogemusteatri pärliga. Sellist tuleks hinnata." (Theaterkrant.nl).

Verdoncki loomingut esitletakse järjest enam näitustel Berliinis ("1/2"), Kortrijkis ("Sometimes I sits and thinks and sometimes I just sits"), Gentis (etendus "Track" (rada) ja projektide seeria "Brainbox" eksperimentaalkunstikeskuses CROXHAPOX), Hasseltis ("Mind the system, find the gap") ja Antwerpenis ("oowendeseentsjkommaartsjinigin").

Pealkirja all "Isegi minul tuleb mõista" paneb Benjamin Verdonck järgmise kahe aasta jooksul kokku rühma uusi iseseisvaid töid, sh teatriprojektid ja vaatemängud avalikus ruumis, millest igaüks on justkui omaette kujutlus sellest, kuidas kunst meie igapäevareaalsusega seostub ja kuidas seeläbi reaalsust ka muuta, mitte ainult peegeldada.

Benjamin Verdonck sai aastateks 2013-2016 KVS-i ja Toneelhuisi toetuse.
 
Pieter Ampe kasvas üles Gentis, kus ta aastatel 1990 kuni 2001 osales mitmes Speeltheateri  etendusprojektis. Aastatel 2002-2003 õppis ta Salzburgi Eksperimentaaltantsuakadeemias ja järgmisel aastal osales Arnhemi Tantsuakadeemia teatrilise tantsu kursusel. Aastatel 2004 kuni 2008 sooritas ta Brüsselis mõlemad P.A.R.T.S.'i tsüklid. Õpingute ajal lõi ta koos Guilherme Garridoga sooloetendused "On Stage" (2006) ja "Still Difficult Duet" (2007). Esimest neist sai 2008. aastal näha ka Kanuti Gildi SAALis. Koos Simon Mayeriga esitleti duetti "O feather of lead" (2008).

2006. aastal osales Pieter koos 64 tantsija ja koreograafiga projektis danceWEB. See on stipendiumiprogramm, mis toimub igal aastal Viinis osana ImpulsTanz festivalist. Sellest kasvas välja kunstnike võrgustik Sweet&Tender Collaborations, milles Pieter siiani kaasa lööb. Gentis asuva Vooruit Kunstikeskuse kahekümnendaks sünnipäevaks lõi Pieter etenduse "Kiezen is Verliezen" (2003-2004). Ta astus tantsijana üles ka lavastaja Jan Decorte'i "Cirque Danton'is". Ta on koostööd teinud United Sorry nimelise performance-duoga (Frans Poelstra & Robert Steijn), kunstnik Roland Seideliga ja koreograaf Anne Jureniga. Pieter oli ka üks tantsijatest Anne Teresa De Keersmaekeri & Rosase lavastuses "The Song".

Alates 2009. aastast on Pieter Ampe CAMPO residentkunstnik. Lisaks uuele loomele leiab ta aega ka uute projektide ja teiste lavastajatega koostöö jaoks. CAMPOs lõi ta koos Guilherme Garridoga paarisetenduse "Still Standing You" (2010), mis on järg nende eelmisele ühistööle "Still Difficult Duet". "Still Standing You" valiti 2012. aastal Belgia teatrifestivalil kategooriasse Circuit X. 2011. aasta novembris esietendus Pieter Ampe lavastus "Jake and Pete's Big Reconciliation Attempt For The Disputes From The Past", mis valmis koos venna Jakob Ampe ja mentori Alain Plateliga. See töö, nagu ka "Still Standing You", tuuritab endiselt üle maailma. 2012. aasta mais esitles Pieter Ampe Brüsselis festivalil Kunstenfestivaldesarts lavastust "a coming community", järjekordset CAMPO produktsiooni, kus ta töötab koos Gui Garrido, Hermann Heisigi ja Nuno Lucasega. Sama aastal osaleti ka Augusti TantsuFestivalil.

Peale oma tööde loomise aitab Pieter tantsu- ja liikumisjuhendajana kaasa ka teiste loomingule. Varasemalt on Pieter Ampe teinud koostööd teatritrupiga het KIP ja Toneelhuisi näitlejate Benjamin Verdoncki ja Abke Haringiga. 2013. aastal käis Pieter Ampe tuuridel ning oli koos Robert Steijni & United Sorry'ga seotud projektiga The Forest Project. 2014. aasta novembris esietendus tema esimene sooloetendus "So you can feel".

 

www.campo.nu

www.toneelhuis.be

www.kvs.be


Autorid ja esitajad: Benjamin Verdonck, Pieter Ampe, Iwan Van Vlierberghe, Korneel Coessens

Produktsioon: Toneelhuis, KVS, CAMPO

Produtsent: CAMPO

Kaasproduktsioon: BIT Teatergarasjen

Esietendus: 23.04.2015 CAMPO, Gent

 

Inglise keeles.

 

NB! Vestlus kunstnikega toimub 19. augustil peale etendust Kanuti Gildi SAALis. Vestlust viib läbi Annemari Parmakson (inglise keeles).

 

ESIETENDUS JA JÄRGMISED ETENDUSED

23., 24. ja 25. aprill CAMPO kunstikeskus, GENT

28., 29., 30. aprill ning 1., 2. mai KVS, BRÜSSEL

6., 7., 8., 9. (kell 15.00 ja 20.00), 10. mai Toneelhuis, ANTWERPEN //

27. ja 27. mai etenduskunstide festival „Spring”, UTRECHT

6., 7., 8. ja 9. juuni Wiener Festwochen, VIIN

14. ja 15. august teatrifestival „Boulevard”, 'S-HERTOGENBOSCH

19 ja 20. august SAAL Biennaal, TALLINN

 

 

 

 


SAAL Biennaali 2015 piletid:

Üksikpiletid eelmüügis hinnaga 10/14 EUR kuni 10. augustini, alates 11. augustist 12/18 EUR.

NB! ANNE TERESA DE KEERSMAEKER, BORIS CHARMATZ, AMANDINE BEYER “Partita 2” piletid on eelmüügis vastasvalt istekohale hinnaga 11/14/20 EUR kuni 10. augustini ja alates 11. augustist täishinnaga 14/18/25 EUR Piletilevis, Piletimaailmas ja Rahvusooper Estonia kassas (avatud iga päev 11:00-19:00 v.a 21. juuni -26. juuli).
-soodustused õpilastele, üliõpilastele ja pensionäridele -50% pileti hinnast
-gruppidele on iga 21 pilet tasuta kui vormistada tellimus Estonia kassas (683 1210) või estonia@opera.ee
-korraga kehtib ainult üks soodustus!

Lavastatud ringkäikude - KRISTINA NORMAN, CHUNGIN, DORIS FELDMANN & KRISTINA-MARIA HEINSALU ning FLO KASEARU & RIINA MAIDRE etenduse “House Music” ja MARKUS ÖHRNi filmi installatsiooni “Bergman in Uganda” piletid müügis hinnaga 5 EUR.

4-etenduse passid müügil piiratud koguses ainult eelmüügis hinnaga 30/42 EUR (sissepääs 4 vabalt valitud erinevale etendusele va “Partita 2” ning 5 EUR piletiga üritustele) kuni 10. augustini (k.a.).

Piletid ja 4-etenduse passid on saadaval nii Piletilevi müügipunktides (müügipunktis lisandub iga pääsme kohta müügipunkti teenustasu 0.60€) kui Piletilevi internetipoes. Kohapeal piletimüük ainult sularahas pool tundi enne algust vabade kohtade olemasolul.
-Sooduspilet kehtib õpilastele, üliõpilastele ja pensionäridele soodustust tõestava dokumendi esitamisel kohapeal.
-Hilinejad üritustele sisse ei pääse.
-Üritused ei ole mõeldud lastele kui ei ole märgitud teisiti.
-Korraldajal on õigus teha programmis muudatusi.

 

 



< Tagasi