kava
tulekul
arhiiv
saal
piletid
liitu
tunnid
tuurid
tants.ee
toetajad
kontakt
tsoon
UUS TANTS 9
tule vabatahtlikuks!


08.11 / 20:00

NU Performance Festival II:
NB! toimub Kanuti Gildi SAALi stuudios
SEMINAR “Kuidas kasutada ajalugu?”

NB! Seminar toimub inglise keeles

TIMETABLE:
12:00 Introduction by Anders Härm
12:15 Goran Sergej Pristas (CRO) - Operation, Re-Enactment, Reconstruction
13:00 Danjel Anderson (SWE) - The Audience, The Western Canon and Memory
13:45 Hanno Soans (EST) - The Song of Songs of Salomon Non Grata...
14:30-15:00 Pause
15:00 Janez Jansa (SLO) aka Emil Hrvatin - Three reconstructions: "Pupilija", "Triglav" and "Baptism under Triglav"
15:45 Tiit Ojasoo *(EST) - The Possibility of Performance Art in Theatre
16:30-17:00 Discussion

NB! Seminari külastamine on tasuta.

NU Performance Festivali raames toimub ka väike ühepäevane seminar, mille keskseks teemaks on  performatiivsete kunstide ajalooliste praktikate kasutamine ja ajaloost “õppimine”, ka ajaloo konstrueerimine ja rekonstrueerimine.
Performatiivsed kunstid on olnud suhteliselt resistentsed oma säilitamise suhtes. Nende hulgas on performance`i kunst, see kõige noorem ja radikaalsem, olnud kohati lausa programmiliselt ajalooks ja mugavaks tarbeesemeks saamise vastu, keeldudes nii dokumenteerimisest, kui ka haaratavast ajagraafikust – pikad mitmepäevased aktsioonid - või toimudes kusagil kauges ja kättesaamatus kohas. Ja tegelikult, olgem ausad, ega need videoülesvõtted, fotod, intervjuud ja kirjeldused ei olegi neist võimelised mingit selget pilti andma. Kaduma on läinud  olulisim, mis performatiivsetel kunstidel pakkuda on - vahetu kogemus. Nullindatel on aga hakatud performatiivsete kunstide ajalooga tegelema viisil, mis on ilmselt kõige lähemal nende algsele “olekule”– need on täielikud, võimalikult originaalilähedaselt teostatud rekonstruktsioonid. Näiteid võib leida kaugemalt - Whitechappel Gallery`il Londonis oli kümnendi algul terve programm, mille raames nad taastasid ajaloolisi klassikalisi performance`eid, aga ka Eestist. Siim-Tanel Annus küll ei taastanud, aga viis hiljuti lõpule oma kakskümmend aastat tagusi pooleli jäänud performance`i, mille miilits vahetult enne kulminatsioonihetke katkestas. Loomulikult on ka rekonstruktsioonil omad puudused, sest kaduma on läinud algne esituskontekst ja ka kõik muu, mis kaob siis kui kaob kontekst. Kuid igal juhul võimaldab see meil kogeda teost sarnaselt nagu me kogeme kunstiajalugu muuseumis – tekstidena, sõnumitena, mis on oma adressaadist paratamatult ära lõigatud. Samas lisab rekonstruktsioon ühe olulise mõõtme - nimelt ajaloolise perspektiivi. Me saame seda teost näha selle valguses, mis “tuli pärast”.
Samas ei taha me ajaloost õppimise kogemust taandada üksnes rekonstrueeritud ajaloole, vaid eelkõige on ikkagi tegu teatud strateegiate, võtete ja mõtteviiside rakendatavusega kaasaegses kontekstis, mis eeldab nende kriitilist analüüsi. Küsimused, kas, kuidas ja milleks on antud juhul kõige olulisemad.