kava
tulekul
arhiiv
saal
piletid
liitu
tunnid
tuurid
tants.ee
toetajad
kontakt
tsoon
UUS TANTS 9
tule vabatahtlikuks!

tele2_valgustab

Teispäeval, 8. novembril ja kolmapäeval, 9. novembril kell 19.30

babaLAN
´Aquart´

Autorid: Vlado Gotvan Repnik, Robi Klancnik, Stefan Doepner, Igor Štromajer, Janko Mandic, Lana Katarina Gotvan
Kaasproduktsioon: Maska Production, Institute GVRbabaLAN, Maribor Art Gallery
Etendust Tallinnas toetab Sloveenia Kultuuriministeerium
www.babaLAN.org

Olete kutsutud tassile aurule!
aquart . tutvustav tervitus . gfest 2002 . sloveenia kivisöe muuseum škale karjääris velenie lähedal . aquart . prantsusmaa 2004 . kuumutuspindade uurimine . piirifestival . mauberge´ sektsioonides balkani jooksjad + pärsia vaibad täideviimine . aquart . uurimistöö toitumis-sektsioonides . exit´i festival pariisis . artefaktide muvrvosake1 + barvilla2. köielgraafia esimene ja teine aste läbitud . aquart . maribor 2005 . katsetatud tulemuste kade presenteerimine . soojade ja digitaalsete lastesektsioonide kasutuselevõtt . kolmanda astme aurugraafia kasutuselevõtt . internet . aquart = kuup . eesti . november 2005 . festival kontinentaalne hommikusöök tallinnas . paljastatud kahevahelolekute integreerimine . üks tassike teed eesti maastike vahel . ljubljana . mida teeb kuup kui ta puhkab . aquart 2006 . parlamendihooned . berliin . dubrovnik . brüssel . automatiseeritud aquartide ajalisus ookeaniauriku dekil 2007 .
1 Muvrvosaka= murva/mulberry tree/mooruspuu + vrv/köis + musaka/musakka/musak
2 barvilla = barva/värv + barilla
Kaasaegsed kunstid on nagu naised – sa ei saa neid ilma mõistmata nautida.

Hariduselt maalija ja kunstiliselt suunitluselt teatrijuht kombineerib babaLAN oma kaastöötajatega teatrit ja performance´it uue meediaga ning ka galeriiruumiga ning esitab vaatajale väljakutse osaleda aktiivselt selles häppeningis.
BabaLAN´I värskeim projekt keskendub tema interdistsiplinaarsetele uuringutele, kus ta proovib avada aja, mälu, keha, inimeksistentsi ebapüsiva loomuse, kaduvuse jne küsimusi. Tema projekti, mida võib defi neerida kui kollektiivset žesti või ühist ettevõtmist võib samas vaadata kui teatrietendust, kui näitust, interaktiivset installatsiooni. See avab mõningaid kõige relevantsemaid küsimusi inimkeha paiknemisest tehnoloogilises keskkonnas. BabaLAN´i teost esindab hiigelsuur transparentne kuubik, mille sisse on installeeritud veekuumuti, mis genereerib auru ja muudab pidevalt udusemaks vaatajate nägemust sellest, mis kasti sees juhtub. Kast ise on suletud ja selles olevad kehad higistavad, ringlevad ja üritavad tasakaalu hoida. Osa projektist on mõeldud publikule, kes kasti siseneb ja proovib seal kohaneda uue tehnoloogilise keskkonnaga. Teine osa koosneb babaLANi performance´ist kuubis, mille käigus ta joonistab selle märgadele seintele. Aur, mida seespool pidevalt juurde toodetakse kustutab tema joonistused peaaegu samaaegselt kui babaLAN joonistab uusi kujundeid ja võib üksnes proovida joonistustega sammu pidada, jättes neid meelde kui neid joonistatakse ja kustutatakse peaaegu samaaegselt. BabaLAN leiab seega radikaalse viisi osutamaks, et ajutisus ei toimi üksnes keeles ja laval, vaid mängib rolli ka visuaalsetes kunstides.
Boksi väliskülg töötab kui omamoodi majakas: see peegeldab valgust ja kujutisi, mis projekteeruvad selle seinale. Seda võib vaadata kui mälestuste tagasisaatmist sinna, kust nad tulevad – vaataja pilku. Vaataja asetatakse seega olukorda, kus ta projitseerib midagi kunstiteosesse ja kunstnikusse ja saab oma projektsiooni tagasi täpselt sellena mis see on – tema oma pilguna.
Aquart paljastab ühe põhiküsimustest, mis praegu kaasaegse kunsti ees seisab – positsioneerimise küsimuse. 21 sajandi kunsti nimelt ei saa asetada konkreetsele väljale, regionaalse kuuluvuse, distsipliini või formaalse stiili alla. Kunsti positsiooni tuleks mõista kui midagi ületavat, millegi vahel asuvat. Materjalid, tehnika ja representatsiooni loogika mida esindab Aquart manifesteerivad seega mööduvaid ajahetki ja aja peatumist vahepealsetes kohtades.

vlado   vlado