kava
tulekul
arhiiv
saal
piletid
liitu
tunnid
tuurid
tants.ee
toetajad
kontakt
tsoon
UUS TANTS 9
tule vabatahtlikuks!

tele2_valgustab

07.10 / 22:00

KK. N U L L /JAP/

KK. Null ehk kodanikunime järgi Kazuyuki Kishino on sündinud Tokyos 13 sept, 1961. Tegu on helilooja ja artistiga, kes valdab oma hääle kõrval akustilisi ja ka elektroonilisi instrumente. Ta on õppinud Butoh tantsijaks, maailmakuulsus tuli kitarriimprovisaatorina “progressiivse hardcore trio” Zeni Geva juures. ZG on üllitanud üle 10 albumi, kahel korral lindistanud John Peeli Sessioonidel BBC-s, andnud vähemalt 300 kontserti, mille sisse mahuvad kontserttuurid Euroopas, USA-s, Austraalias. Soolokarjääri jooksul on KK. Null aga töötanud koos selliste nimedega nagu Steve Albini, Merzbow, John Zorn, Jim O’Rourke, Seiichi Yamamoto (Boredoms), James Plotkin jpt; tuuritanud on ta koos Sonic Youthi ja Mike Pattoniga. Festivale, millel KK. Null on esinenud, pole mõtet hakata siinkohal ette lugema. Ühtekokku ulatub tema produktsioon 20 tegevusaasta jooksul üle 100 albumi.

KK. Nulli nimetatakse üheks väljapaistvamaks kitarristiks underground-muusikas. Tema lähenemine mürale ehk siis helile ( ja muusikale üldse) on mitte nentiv või sedastav, vaid otsiv, seetõttu on teda ka raske jäljendada ja talle kindlaid raamistusi seada. Müra ja ambiendi kokkupuutepunktis tekkiv ruum on KK. Nullile katsepolügoon, omaette universum, mida laiendada ja sügavamalt uurida, otsivale vaimule osutab juba eelpool toodud nimekiri neist muusikutest, kellega ta on koostööd teinud. Oma mõjutajateks nimetab ta esmalt lapsepõlve, kui kuuendast eluaastast kolis pere Tokio linnamüra keskelt maale, looduse keskele; teiseks mõjutajaks, mis teda tõukas muusikaga tegelema, oli Pink Floydi "The Wall" kontsertetendus, mida tal õnnestus näha 1980 Londonis. Kitarri võttis ta kätte pärast avangardkitarristi Fred Frithi soolokontserti aasta hiljem Tokios. Praegu leiab ta innustust näiteks Euroopa rahvamuusikast, 70ndate soft-rockist nagu Carpenters, Cassandra Wilson, proge-rockist King Crimsonilt, Arealt, Miles Davis'est eksperimentaalteknoni.

KK. Nulli olulisust Jaapani alternatiiviartistide tutvustamisel on raske alahinnata, sest just tema oli produtsendiks legendaarse 1984 aasta kogumiku “Dead Tech” juures, mis tõi Jaapani alternatiivlava läänemaailma ette. KK Null on produtseerinud ka selliste artistide nagu Shellac või Melt Banana esikalbumid. 80ndate aastate keskpaigast arenema hakanud Jaapani „müra-skene” on praeguseks saavutanud oma ekstreemsustega läänemaailmas legendaarse kuulsuse. Küsimusele, miks Jaapani „noise” nii mainekas on ja mis on selle eripära, vastab KK. Null lühidalt: "Pole vähimatki aimu". See, mida kriitikud või ajakirjanikud nimetavad "noise" või "müra", on KK. Nullile heliline väljendusviis, millele ta ise tõrgub nimetust andmast. Samas on KK. Null tuntud ka kui oma kitarrisoundi "nullsonicu" väljaarendaja. Tema sõnul pole see muud, kui kooslus efektipedaalidest nagu fuzz, ring-modulaator, pitch-shifter, delay, sinna juurde kontaktmikrofonid, trummimasin, muidugi kitarr ja kõikvõimalikud juhtmed ning ühendused. Ühesõnaga, kõik, millega saab heli tekitada ja see kokku moodustab omalaadse isetehtud süntesaatori. Seetõttu tuntaksegi KK Nulli kui analoogmüra meistrit.

KK. Nulli anne ilmneb kõige eredamalt kontsertesinemistel. Ta ise on oma esinemisi kirjeldanud järgnevalt: ".. enne kontserti loon ma kuvandi sellest, mida tahan sel õhtul edasi anda, ülejäänu on improvisatsioon ja tagasiside publikuga". KK. Null kinnitab, et alati juhtub kontsertidel midagi ootamatut ja ta suhtub sellesse niivõrd paindlikult kui võimalik, ning see ongi improvisatsiooni teiseks aluseks. KK. Nulli jaoks on muusikas oluline avatus, loomulikkus ja spontaansus, ta ei sea endale muusikas eesmärke. Väljendada võib aga püüda mitmesuguseid asju - kasvõi supernoova plahvatust kaugel galaktikas või teiste planeetide elanike laulu meie omast hoopis erinevas päikesesüsteemis. See on artisti sõnul aga pigem meeltepilt, kui otsene eesmärk.

Lisainfo: KK.Null www.kknull.com

null